نوروپلاستیسیته - روند داغی که جهان علم و روانشناسی را تحریک می کند.
این مانند یوگا برای مغز شما است ، اما آیا می توانید آن را تا زمانی که انجام شکاف ها را انجام دهید ، کشش دهید؟


نمی توانید ترفندهای جدیدی را به یک سگ قدیمی آموزش دهید ... یا می توانید؟

این باور عمومی است که بهترین سن برای مغز برای یادگیری هر چیز جدیدی در دوران کودکی و بزرگسالی است. این توضیح می دهد که چرا بزرگسالان به ندرت روی می آورند مهارتهای جدید اما چالش برانگیزی مانند زبانهای خارجی یا سوارکاری را به یاد بگیرند.

می توانید آن را با یک وضعیت جسمی مقایسه کنید. در دبیرستان همه قادر به پرش بلند ، سریع دویدن و کشیدن مانند یک اسباب بازی پلاستیکی بودند ، اما وقتی بزرگتر می شوید و سالهای بیشتری را می نشینید و کنار میز کار خود می نشینید و فقط از خواب بلند می شوید تا قهوه یا یک کروسانتان را بدست آورید ، توانایی ها و استقامت بدن شروع به محو شدن می کند. این اتفاق تا زمانی که دوباره به مسیر خود برگردید و بدن خود را با سرعت کامل فشار دهید بنابراین به آرامی شروع به بازیابی قدرت از دست رفته می کند. در مغز شما نیز همین اتفاق می افتد.

ملاقات با نوروپلاستیسیته - توانایی مغز شما در طول زندگی با انعطاف پذیری ، کشش و بازگرداندن خود بهبود می یابد. برخی محققان حتی می گویند که شما می توانید مغز خود را برای بهبودی خود و از بین بردن افسردگی ، اختلالات خوردن و سایر مشکلات مهم آموزش دهید. همچنین ممکن است مسیرهای عاطفی جدید را به محرکهای قدیمی ترسیم کنید و حتی عادات خود را تغییر دهید.

نوروپلاستیسیتی توانایی مغز برای ایجاد اتصالات عصبی جدید است. این امر در مغز رخ می دهد که در درجه اول به سه دلیل وجود دارد - اول ، در سنین بسیار جوانی که مغز خود را سازمان می دهد ، دوم ، هنگامی که نوعی آسیب مغزی رخ می دهد ، و سوم - از طریق بزرگسالی ، هر زمان که چیز جدیدی آموخته یا درک شود. مغز با تجربه مدام در حال پیشرفت است.

چگونه مرزهای ذهن خود را گسترش می دهید؟ با این تمرینات مغزی به شکل شناختی درآید.

مغز خود را خم کنید و کشش کنید MADARA COSMETICS
خودتو به چالش بکش

این آشکارترین مرحله آمادگی ذهنی است - برای اینکه بهتر کار کنید ، ذهن شما باید در حرکت مداوم باشد. یادگیری مهارت های جدید سرعت پردازش مغز اطلاعات را بهبود می بخشد. بنابراین ، هر روز روش های جدیدی برای چگونگی چالش و تعجب خود پیدا کنید. یک زبان جدید بیاموزید ، با دست مخالف خود که عادت کرده اید بنویسید ، یک عصرانه دوشنبه یک لیوان شراب بخورید (سلام ، شما باید آن را برای خود سرگرم کننده کنید!) و همه کارها را برعکس روش عادت کنید. انجام آن کاری را در خارج از منطقه راحتی خود انجام دهید که مغز را برای بازنویسی خودش به چالش بکشد. با دنبال کردن این مدتی ، مغز را بیدار خواهید کرد و آن را از همه چیز آگاه تر می کنید.

مراقبه

این فقط در مورد استنشاق عمیق ، بازدم و کنترل سطح استرس نیست. در طول مدیتیشن به یک وضعیت ذهنی کاملاً متفاوت می رسید - و برای اینکه بتوانید آن را انجام دهید ، باید مسئولیت مغز خود باشید. تجربه ZEN شما را به شیوه های جدید و جالب درگیر می کند. از دیرباز مشخص است که مدیتیشن تأثیرات مثبتی بر بهزیستی روانشناختی می گذارد ، تمرکز و توجه را بهبود می بخشد و علائم اختلالات مختلف را کاهش می دهد. و چیزهای بیشتری وجود دارد - همانطور که در مطالعهای انجام شده در سال 2011 در دانشگاه هاروارد مشاهده شد ، عمل ذهن آگاهی منجر به افزایش تراکم ماده خاکستری مغز منطقه ای می شود ، بنابراین باعث افزایش یادگیری ، حافظه و تنظیم احساسات می شود.


سعی کنید متفاوت باشد

هنگام تماشای فیلم یا خواندن کتاب ، شما به انتخاب خودکار چیزی که متناسب با سلیقه شما باشد ، عادت دارید. برای اینکه مغز شما کمی سخت تر از حد معمول کار کند ، چیز جدیدی را امتحان کنید. اگر عاشق خواندن رمان های عاشقانه هستید ، دفعه دیگر به زندگی نامه خود برسید. یا اگر عاشق تماشای فیلم های علمی تخیلی هستید ، با تماشای یکی از آن برنامه های تلویزیونی واقعیت خانه دار به ذهن خود استراحت دهید. حتی اگر شما به اندازه انتخاب های معمول خود از آن لذت نبرید ، نظر خود را تشکیل می دهید و موضوعات جدیدی را برای موقعیت های گفتگو پیدا خواهید کرد.

سفر بیشتر

اکنون این یک روش جالب برای هوشمندتر شدن است - و خاطرات بسیار خوبی دارد. این یک قدم واضح است زیرا نه تنها افق های خود را گسترش می دهید و دانش جدیدی در مورد کشور خارجی کسب خواهید کرد ، بلکه مغز خود را نیز به چالش می کشید - زمان بزرگ. همه چیز از فرودگاه از هتل به هتل یا پیدا کردن بهترین پیتزا فروشی محلی با خوشگل ترین Margheritas کار جدیدی برای ذهن شما خواهد بود. اما برای درک این تجربه منحصر به فرد شناختی مجبور نیستید بلیط هواپیما بخرید - می توانید روزانه این کار را انجام دهید ، فقط با انتخاب یک مسیر جدید به خانه از محل کار و توجه دقیق به جزییات پیرامون خود که شاید قبلاً متوجه آن نشده اید . ایجاد نقشه ذهنی از شهر شما یک تمرین شگفت انگیز مغز خواهد بود.

زیبایی MADARA ، زیبایی
با بدن خود بگردید

بدن شما یک سیستم هوشمند است که در آن یک عملکرد به دیگری متصل است. بنابراین وقتی به یک تمرین شناختی فکر می کنید ، باید در نظر داشته باشید که برای انجام بدن خود تمرینات بدنی نیز انجام دهید. سلامت مغز را می توان با یک رژیم غذایی متعادل و کم چربی ، کم کلسترول و پر از آنتی اکسیدان ها حفظ کرد. ورزش منظم باعث تقویت سلامت عروق می شود که از بافت مغز محافظت می کند.