1. با سرطان مبارزه می کند
کلروفیل موجود در کلم (و سایر سبزیجات سبز) به جلوگیری از جذب بدن ترکیبات موسوم به آمینهای هتروسیکلیک کمک می کند. اینها مواد شیمیایی مرتبط با سرطان هستند که هنگام کباب کردن غذاهای مشتق از حیوانات در دماهای بالا تولید می شوند.

این ترفند وجود دارد - بدن انسان نمی تواند مقدار زیادی کلروفیل را جذب کند. بنابراین هنگامی که این کلروفیل با مواد سرطان زا به یکدیگر متصل می شود ، مانع از جذب آنها می شود.

مطابق با انستیتوی ملی سرطان ، سبزیجات صلیبی مانند کلم به مبارزه با سرطان کمک می کند. آنها همچنین حاوی موادی به نام گلوکوزینولاتها هستند که نقش مهمی در پیشگیری از سرطان دارند (2).

2. سلامت قلب را ارتقا می بخشد
2. HealthPinit را تقویت می کند
Shutterstock

کل حاوی ترکیبات بنام اسیدهای صفراوی است که به کاهش سطح کلسترول خون معروف است (3). کال نیز به طور استثنایی سرشار از ویتامین های C و K (بیش از اسفناج) است و همچنین حاوی اسیدهای چرب امگا 3 است. همه این مواد مغذی برای قلب سالم هستند (4). آنها حتی به کاهش کلسترول بد کمک کرده و سطح کلسترول خوب را نیز بالا می برند.

لوتئین در کل ، طبق یک مطالعه در لس آنجلس ، می تواند در مقابل مراحل اولیه آترواسکلروز محافظت کند. یکی دیگر از ترکیبات غیر معمول در کلم ، گلوکورافانین است که Nrf2 ، پروتئین واکنش ویژه ویژه را فعال می کند. این پروتئین در شریان های شما یک پوشش ایجاد می کند و از تجمع پلاک جلوگیری می کند.

پتاسیم موجود در کلم باعث پایین آمدن فشار خون می شود که در غیر این صورت ممکن است منجر به حمله قلبی شود. منیزیم موجود در گیاهخواری نیز از این جنبه کمک می کند.

3. کمک به درمان دیابت
یک فنجان کلم تازه خرد شده حاوی حدود 0.6 گرم فیبر است ، ماده مغذی که باعث کاهش قند خون در بیماران مبتلا به دیابت نوع 1 می شود. حتی مبتلایان به دیابت نوع 2 می توانند شاهد افزایش سطح قند خون باشند.

طبق یک مطالعه ژاپنی ، میزان مصرف کلم می تواند سطح قند خون بعد از غذا (بعد از غذا) را کاهش دهد (5).

4- با التهاب مبارزه می کند
این می تواند مفیدترین خاصیت کاله باشد. ما از اهمیت تعادل بین اسیدهای چرب امگا 3 و امگا 6 در بدن می دانیم (6). کاله این تعادل را ارتقا می بخشد. این ماده حاوی امگا 3 و امگا 6 با تقریبا 1: 1 است.

این خواص ضد التهابی کلم نیز آن را به عنوان یک ماده غذایی ایده آل برای کاهش علائم آرتروز (7) تبدیل می کند. در یک مطالعه دیگر ، سلولهای روده ای که تحت تأثیر التهاب قرار گرفته اند ، میزان قرار گرفتن در معرض کلم و سایر سبزیجات خانواده کلم بهبود یافته است (8).

5- مزایای آنتی اکسیدانی را ارائه می دهد
این می تواند یک عدم درک باشد وقتی می گوییم کلم مملو از آنتی اکسیدان است. در حقیقت ، سرریز با 'em. آنتی اکسیدان های موجود در کلم شامل ویتامین C ، بتاکاروتن و سایر فلاونوئیدها و پلی فنول ها هستند (9). دیگر آنتی اکسیدان های مهم در کلاله کورستین و کائمپرفرول هستند. همه این آنتی اکسیدان ها رادیکال های آزاد مضر را خنثی می کنند ، در غیر این صورت می توانند پیری را تسریع کرده و حتی منجر به بیماری های جدی مانند سرطان و بیماری های قلبی شوند.

آنتی اکسیدان های موجود در کلم نیز می توانند به تقویت خلق و خوی و مبارزه با افسردگی کمک کنند (10).

6. ایدز در سم زدایی
این را می توان به فیبر موجود در کله نسبت داد. این باعث تقویت منظم می شود و به سم زدایی بدن کمک می کند. و به طور کلی ، مصرف گیاهان نه تنها در کلاله ، می توانند به سم زدایی کمک کرده و سلامت کبد را بهبود بخشند (11).

7. سلامت استخوان را بهبود می بخشد
7. HealthPinit استخوان را بهبود می بخشد
Shutterstock

با توجه به اینکه کلم سرشار از پتاسیم است ، چگالی مواد معدنی استخوان را حفظ می کند. تحقیقات همچنین نشان می دهد که کمبود ویتامین K می تواند با خطر بیشتری برای شکستگی ها مرتبط باشد. کاله به طرز شگفت انگیزی سرشار از ویتامین K است که یک وعده آن حدود 684٪ از ارزش روزانه را ارائه می دهد. ویتامین C موجود در کاله سلامت پوست را بهبود می بخشد - به استخوانها ساختار می بخشد.

ما دیدیم که کلم حاوی بتاکاروتن است ، که پیش ماده ویتامین A است. بدن آن را برای استفاده به ویتامین A تبدیل می کند. ویتامین A نقش مهمی در سلامت استخوان ها دارد. با این حال ، از مصرف بیش از حد ویتامین A بر حذر داشته باشید زیرا این امر با افزایش خطر شکستگی (12) مرتبط است. در غیر این صورت ، بتاکاروتن بهترین نوع ویتامین A است که برای سلامتی استخوان بسیار مفید است.

8- هضم غذا را ترویج می کند
کل سرشار از فیبر و آب است و هر دو برای هضم مناسب ضروری هستند. آنها همچنین از یبوست جلوگیری می کنند و سلامت دستگاه گوارش را تقویت می کنند. ویتامین های گروه B و ویتامین C موجود در کلم باعث جذب آهن می شوند - ماده مغذی دیگری که به آزادسازی انرژی از مواد غذایی کمک می کند.

اما قبل از مصرف کاله برای درمان مشکلات گوارشی با پزشک خود مشورت کنید. برخی از افراد مصرف سوء هاضمه را پس از کل گزارش دادند که به فیبر زیاد آن نسبت داده شده است.

9. ارتقاء سلامت بینایی
به گفته مرکز کنترل بیماری ها ، کلم یکی از غذاهایی است که می تواند باعث تقویت سلامت بینایی شود (13). این به دلیل وجود لوتئین و زاکزانتین ، دو آنتی اکسیدان قدرتمند برای سلامتی بینایی است (14). اگر نکته غم انگیز این است که این دو آنتی اکسیدان در بدن ساخته نمی شوند ، بخش خوب این است که کلم در آنها غنی است. این دو آنتی اکسیدان به جلوگیری از بیماری های شدید چشم مانند دژنراسیون ماکولا وابسته به سن و آب مروارید کمک می کنند.

نظرسنجی دیگر نشان داده است که افراد بین 40 تا 59 سال می توانند با معرفی کله (و سایر سبزیجات این برگ) به رژیم های غذایی خود خطر ابتلا به دژنراسیون ماکولا را کاهش دهند (15).

10. سلامت مغز را تقویت می کند
این کاملاً مشهود است. لازم نیست که بر اهمیت امگا 3 برای سلامتی مغز تأکید کنیم ، و آنها در کله حضور دارند. همچنین امگا 3 می تواند به کاهش قند خون کمک کند ، که در غیر این صورت سلول های مغز را پیری می کند و سلامت عصبی را بدتر می کند.

و سپس ، ما ویتامین K را در کلاله داریم. این ماده مغذی برای تولید اسفنگولیپیدها ، که چربیهای تخصصی مسئول ساختار سلولهای مغزی هستند ، لازم است.

ما همچنین دارای ویتامین B6 ، آهن و فولات در کلم هستیم - همه برای تولید دوپامین و سروتونین ضروری هستند (که هر دو می توانند به مبارزه با افسردگی کمک کنند). بنابراین ، بله ، کلم یک غذای مغز است. از این رو اثبات شد.

دوباره ، از آنجا که کلم سرشار از فولات است ، به رشد مغز نوزادان کمک می کند. خوردن کاله همچنین می تواند به جلوگیری از نقص هنگام تولد کمک کند. از تشکیل لوله های عصبی پشتیبانی می کند و رشد مناسب صورت و قلب را تضمین می کند.

11. خستگی را از بین می برد
خستگی مطمئناً احساس خوبی ندارد. هرگز. و به یاد داشته باشید ما از پروتئین خاصی به نام Nrf2 صحبت کردیم؟ خب ، این مسئله می تواند مشکلات خستگی شما را شاخ و برگ کند. کاله و سایر سبزیجات حاجب حاوی ایزوتیوسیاناتها هستند که Nrf2 را فعال می کنند. و Nrf2 میتوکندری ، بخشی از سلولهایی را ایجاد می کند که گلوکز را به ATP تبدیل می کند (ترکیبی از سلول که انرژی آن را تنظیم می کند).

خوب ، این کمی بیش از حد زیست شناسی است. به زبان ساده - هرچه میتوکندری در سیستم شما بیشتر باشد ، عضلات شما بهتر کار می کنند و احساس خستگی کمتری خواهید داشت (16).

12. سلامت ایمنی را تقویت می کند
سلامتی خوب در نهایت به سیستم ایمنی بدن شما کاهش می یابد. اگر سیستم ایمنی بدن شما قوی باشد ، سلولهای شما خوب نخواهند شد. و اگر آنها خوب باشند ، شما خوب خواهید بود.

مقادیر بالای ویتامین C همان چیزی است که وقتی می خواهیم سطح ایمنی بدن را تقویت کنیم باید به آن توجه کنیم. و فولات موجود در کلم تقویت کننده سیستم ایمنی دیگری است.

یک نکته سریع وجود دارد - برگ های کلاله تاریک تر ، آنتی اکسیدان های بیشتری را نیز در خود جای می دهد (که به نوبه خود ایمنی شما را تقویت می کند) (17). می توانید سالادهای خود را با کله سبز تیره جاز کنید.

13. کاهش وزن در ایدز
این مسئله کاملاً منطقی است که برای کاهش وزن نیاز به کالری کمتری نسبت به مقدار کمتری داشته باشد. و خوردن غذاهایی با وزن کم کالری می تواند از این جنبه کمک کند - این همان چیزی است که کاله است. یک فنجان کلم تقریباً 33 کالری دارد.

جدا از آن ، فیبر رژیم غذایی در کلم اشتهای شما را سرکوب کرده و از پرخوری دلسرد می کند. مهمتر از همه ، کله ماده مغذی است. اگر در رژیم کاهش وزن هستید ، قصد دارید خود را از خوردن این و آن - خودداری کنید - و این ممکن است به معنای از دست دادن برخی از مواد مغذی بسیار مهم باشد. با وجود کله روی صفحه شما ، همه چیز خوب خواهد بود.

و بله ، کلاله تاریک تر ، مواد مغذی بیشتری نیز دارد (18). بیاد بیاد

صحبت از کاهش وزن ، این دستور العمل ساده کله می تواند کمک کننده باشد. تمام آنچه شما نیاز دارید 1 موز خرد شده ، 2 لیوان برگ خرد شده کاله ، ½ فنجان ماست یونانی یونانی یا بادام ، 1 عدد قاشق چایخوری عسل و حبه های یخ (در صورت نیاز) است. همه آنها را در مخلوط کن قرار داده و سرو کنید. فیبر موجود در موز و کلم در کاهش وزن نقش دارد و پروتئین موجود در ماست احساس سیری طولانی مدت می کند. این می تواند شما را کامل نگه داشته و از پرخوری در طول روز دلسرد کند.

14- بارداری سالم را ترویج می کند
14. پیشگیری از بارداری سالم
Shutterstock

ویتامین K رگ های خونی را قوی نگه می دارد ، و این به ویژه در دوران بارداری اهمیت دارد. جریان خون اضافه شده به ناحیه رحم بسیار مهم است که با رگ های خونی قوی تر آسان تر می شود.

ویتامین C همانطور که دیدیم ایمنی را تقویت می کند. این ماده مغذی نیز کودک را در داخل تغذیه می کند و به مادر نشاط بیشتری می بخشد.

کلسیم موجود در کله می تواند اطمینان حاصل کند که کودک شما می تواند استخوان ها و دندان های قوی ایجاد کند. با این حال ، به یاد داشته باشید که کلسیم موجود در گیاهان نسبت به کالاهای موجود در لبنیات و سایر غذاهای غنی شده زیستی کمتری دارند (19). بنابراین ، اطمینان حاصل کنید که در طی بارداری نیز لبنیات (و مکمل های کلسیم ، پس از بررسی با پزشک خود) مصرف کنید.

همچنین ، همانطور که بحث کردیم ، فولات موجود در کاله در دوران بارداری بسیار مهم است. این تضمین می کند که کودک سالم است و بدون هیچ گونه نقص متولد می شود.

15. از سلامت ادرار پشتیبانی می کند
از آنجا که کلم سرشار از کلسیم است ، می تواند به جلوگیری از سنگ کلیه کمک کند و از سلامت ادرار شما حمایت کند. کلسیم در دستگاه گوارش به اگزالاتها متصل می شود و از جذب آنها جلوگیری می کند. این ، در غیر این صورت ، می تواند به سنگهای اگزالات کلسیم منجر شود.

مدتی بود که منتقدان کلاله را خیره می کردند و آن را به علت ایجاد سنگ کلیه متهم می کردند. اما مطالعات دیگر ثابت کرده است. کاله واقعاً از نظر اگزالات کم است. بنابراین ، مگر اینکه شما توانایی خوردن مقادیر غیر معقول کاله را داشته باشید (مگر اینکه شما پسر عموی گرگور ، کوه ، از بازی تاج و تخت باشید) ، در امان هستید (20).

کاله همچنین سرشار از آهن است ، مواد مغذی دیگری که برای سلامت کلیه ها ضروری است. مطالعات نشان داده است که بیشتر افراد مبتلا به بیماری کلیوی نیز از نظر آهن کمبود دارند (21).

16. سلامت پوست و مو را بهبود می بخشد
مقدار ویتامین C موجود در کلم باعث تقویت سلامت پوست می شود. الیاف کلاژن موجود در پوست شما به ویتامین C برای استحکام نیاز دارند. مقادیر کم ویتامین C می تواند فیبرهای کلاژن شما را تضعیف کرده و سلامت پوست را تحت تأثیر قرار دهد. و از آنجا که ویتامین C همچنین از آنتی اکسیدان ها محافظت می کند ، مطمئناً پوست شما را از اشعه UV مضر محافظت می کند.

و سپس ، ما ویتامین A را در کلاله داریم ، که کمبود آن می تواند بر روی غدد روغن و عرق شما تأثیر منفی بگذارد.

کاله یا حتی آب کلاله برای تقویت سلامت پوست و مو به خوبی عمل می کند. در یک مطالعه ، صرفاً نوشیدن آب کلاله باعث بهبود چین و چروک ها شده است (22). این آب همچنین به عنوان یک پاک کننده پوست بسیار مناسب عمل می کند. از آنجا که پوست شما را از درون سم زدایی می کند ، به طور پیش فرض پوست شما را سالم نگه می دارد.

شستن صورت خود با آب تازه کلاله در صبح می تواند راه خوبی برای شروع روز شما باشد.

در مورد مو صحبت می کند ، آهن موجود در کله مراقبت از موهای شما را به همراه دارد. گیاهخواری همچنین از کشش موهای شما مراقبت می کند. آهن موجود در کله موهای شما را تقویت می کند در حالی که سایر مواد مغذی و آنتی اکسیدان ها با شوره سر و پوست سر خشک می کنند. می توانید از آب کلاله برای شستن موهای خود قبل از شستشو و سپس شامپو استفاده کنید.

اسیدهای چرب امگا 3 کال نیز موهای شما را تغذیه کرده و به آن بافتی سالم می بخشد.

این با مزایای کاله است. اما آیا می دانید که چگونه می توانید انواع مناسب را انتخاب کنید؟ در مورد ذخیره سازی چطور؟

به عنوان یک یادآوری در مورد بهینه سازی جذب کلسیم و آهن در کلاله ، بهتر است با اسید و روغن آن را سرو کنید. به عنوان مثال ، بخار پز را در نظر بگیرید و با کمی روغن زیتون و سرکه سرکه خرد کنید. این طعم عالی دارد و از جذب مواد مغذی پشتیبانی می کند.

مرجع:ثانیکالا