ضد آلودگی چیزی بیش از یک کلمه جدید زیبایی نیست. روشی برای جلوگیری از آسیب سمی که روزانه پوست شما با آن روبرو می شود وجود دارد.


دانشمندان تخمین می زنند که عوامل محیطی مسئول اولین علائم پیری هستند. بچه های بد ، به نام رادیکال های آزاد ، کارهای کثیف خود را انجام می دهند ، و پوست شما را محکم تر و درخشان تر می کند و باعث تغییر نامطلوب در رنگ پوست ، سوزش و شکستگی می شود. متوجه می شوید که خطوط اول ظاهر می شوند و درخشش ناپدید می شوند. بله ، این ارتباط زیادی با محیط زیست دارد.

پوست ناخوشایند در یک عطر سمی

مجاری هوایی و دستگاه تنفسی اصلی ترین چیزهایی است که آلاینده های هوا تحت تأثیر قرار می دهند. با این وجود ، بزرگترین عضو بدن انسان و همچنین سدی بین محیط و ارگانیسم ، بدن ارگانهایی است که بیشتر از همه در معرض آلاینده های هوا قرار دارند. آلاینده ها رادیکال های آزاد را تحریک می کنند که استرس اکسیداتیو را تحریک می کنند ، که منجر به تخریب کلاژن و تسریع علائم قابل مشاهده پیر شدن پوست می شود. نشان داده شده است که ذرات گرد و غبار حاوی فلزات سنگین باعث افزایش بیان سیگنالهای ضد التهابی در پوست می شوند و آبشار واکنشهای التهابی را راه اندازی می کنند. آلودگی گیرنده هایی را که در ملانوژنز نقش دارند ، فعال می کند و منجر به بی نظمی های پوستی می شود ، به عنوان مثال. تشکیل لکه های تیره تر. قرار گرفتن در معرض آلاینده ها میکرو فلورای پوست را تغییر می دهد ، که به نوبه خود ممکن است به اختلالات مختلف پوستی ، به عنوان مثال ، آکنه کمک کند.

فلزات سنگین نیز به دلیل تجمع زیست محاسباتی و کاهش دفاعی ذاتی ، خطرات بهداشتی عمومی را به همراه دارند. قرار گرفتن در معرض آلاینده های هوا با پیری زودرس ، تشکیل لکه های رنگدانه ، بثورات پوستی و اگزما همراه است. آلودگی می تواند برخی از شرایط پوستی مانند درماتیت آتوپیک و آکنه را بدتر کند.

پوسته پوسته پوسته شده در یک اتمسفر سمی ، MADARA اثرات مقاومت در برابر پوستی ، پوست ، مادارا
استراتژی های صرفه جویی در پوست

چهار مرحله از دفاع شهری - یاد بگیرید که چگونه از پوست خود در برابر آلاینده های سمی محافظت کنید.

فوم تمیز کننده ، لوازم آرایشی و بهداشتی مادارا
فوم پاک کننده

اکنون خرید کنید
تمیز کردن

اولین و ساده ترین مرحله تمیز کردن مناسب پوست برای از بین بردن ریز گرد و غبار ، فلزات سنگین و مواد شیمیایی موجود در آن است. قالب های شستشو مانند فوم های تمیز کننده مفید هستند.

ماسک های جذب

پاکسازی پیشرفته تر ضد آلودگی ممکن است با ماسک های سم زدایی انجام شود که حاوی عناصر قادر به جذب یا اتصال آلاینده ها هستند. خواص چتینگ برخی از مواد تشکیل دهنده فلزات ، از جمله فلزات سنگین از سطح پوست را می چسباند و از نفوذ آنها جلوگیری می کند و باعث آسیب نمی شود. گزارش شده است که چندین عصاره گیاه غنی از آنتی اکسیدان دارای خواص چلات کننده هستند. گل دریاچه شمالی (sapropel) حاوی غلظت بالایی از اسیدهای هیومیک است که فلزات سنگین را به هم متصل می کنند و از پوست در برابر اثرات منفی آنها محافظت می کنند. مواد تشکیل دهنده پرکرده و دارای خاصیت جذب قدرتمند شامل ذغال فعال و خاک رس است. بعضی از اشکال مواد تشکیل دهنده کلات همچنین در فرمولاسیون های ترکیبی وجود دارد ، به عنوان مثال عصاره های گیاهی ممکن است با کرم ها سازگار باشند.

ماسک گل آلود CHARCOAL ، CADMETICA MADARA
CHARCOAL SMART ANTI-POLLUTION
و ماسک تعمیر

تأثیرات عصب موجود در فروشگاه ، پوست مادارا BOSSTER ENERGISER COSMETICSANTIOXIDANT ENERGISER ، CADMETICS MADARA
BOOSTER ENERGISER ضد انفعال

اکنون خرید کنید
پوست ضد انعطاف پذیر

راه دیگر برای محدود کردن آسیب آلودگی آنتی اکسیدان ها است. آنتی اکسیدان ها تشکیل رادیکال های آزاد را کاهش داده و در صورت تشکیل آنها را خنثی می کنند. آنتی اکسیدان ها همچنین دفاع از سلول ها را تقویت کرده و پوست را نسبت به پیری شهری مقاوم تر و مقاوم می کند. گیاهان منبع گسترده ای از آنتی اکسیدان ها هستند و بسیاری از آنتی اکسیدان های گیاهی در ادبیات علمی مشخص و توصیف شده اند. از جمله آنتی اکسیدانهای بسیار فعال عصاره الکیمیله (Alchemilla vulgaris) است که قادر است تا 90٪ رادیکالهای آزاد القا شده در شرایط آزمایشگاهی ، عصاره چای سبز و بسیاری دیگر را خنثی کند. این غیر معمول نیست که اثر آنتی اکسیدان های گیاهی حاصل از آنتی اکسیدان های مصنوعی فراتر رود. به عنوان مثال ، یک عصاره استاندارد از گیاهان درخت (چوب بلوط ، دانه انگور ، چای سبز) بیش از 18 برابر از اثر آنتی اکسیدان مصنوعی متداول استفاده می کند.

موانع محافظ

رویکرد چهارم در برابر ضد آلودگی محافظت از پوست در برابر متجاوزان محیط زیست با ایجاد سدی است. اگر می خواهید از علائم پیری زودرس خودداری کنید ، ایجاد یک سد اولیه در برابر آلودگی هایی مانند CO ، ازن و دود سیگار بسیار مهم است. تشکیل یک فیلم یکنواخت و در عین حال تنفس شده روی سطح پوست به نگه داشتن آلاینده ها در خارج کمک می کند. مواد تشکیل دهنده مختلف فیلم هر دو با منشأ طبیعی (موم ، پلی ساکارید ، اسید هیالورونیک با وزن مولکولی بالا) و مصنوعی (به عنوان مثال سیلیکون) هستند

مرجع:ثانیکالا