هر دو ژلاتین و بیوتین اخیراً به دلیل نقش آنها در مراقبت از پوست ، مو و ناخن و به دلایل خوبی مورد توجه بسیاری قرار گرفته اند. آنها هر دو ویژگی های منحصر به فرد و مفید خود را دارند ، و در واقع می توانند کاملاً زیبا با هم همکاری کنند. در این مقاله ، درباره هر یک و نقش های خاص آنها در دستیابی به پوست سالم ، مو و ناخن ها اطلاعات بیشتری کسب خواهید کرد. در اینجا تجزیه و تحلیل ما از بیوتین در مقابل ژلاتین است.

ژلاتین چیست؟
ژلاتین پروتئینی است که از کلاژن حاصل می شود (وقتی کولاژن را می پزید ، ژلاتین می کنید) و ترکیب بی نظیری از اسیدهای آمینه دارد. این بیماری طی سالهای اخیر محبوبیت خاصی پیدا کرده است ، به ویژه برای نقشی که در عملکرد مغز ، سلامت مفصل و پوست سالم ، مو و ناخن دارد.

کلاژن به دلیل داشتن فراوان ترین پروتئین موجود در همه حیوانات (شامل انسان ها) و در درجه اول در استخوان ها ، تاندون ها ، رباط ها و پوست به خوبی مورد مطالعه قرار گرفته است. شما می توانید به عنوان یک ساختار اساسی برای بافت های ما از جمله انعطاف پذیری پوست و استحکام تاندون فکر کنید. شما فقط با خوردن گوشت یا محصولات حیوانی ، کلاژن دریافت نمی کنید ، زیرا در قسمت هایی از حیواناتی که مستقیماً قابل خوردن نیستند (مانند استخوان ها) یافت می شود.

کلاژن استخراج می شود و ژلاتین با پختن آبگوشت از استخوان ها و قسمت های بدن حیوانات تشکیل می شود. ژلاتین هنگام خنک شدن یک قوام ژله مانند دارد ، اما هنگام گرم شدن حل می شود. به همین دلیل است که هنگامی که آن را درون یخچال قرار دهید ، مغز شما جمع می شود.

ژلاتین عمدتاً از اسیدهای آمینه گلیسین ، پرولین ، والین ، هیدروکسی پرولین و اسید گلوتامیک تشکیل شده است.

ژلاتین و پوست سالم ، مو و ناخن
مطالعات مختلف نشان داده است که هم کلاژن و هم ژلاتین (به یاد داشته باشید که کلاژن ماده اصلی ژلاتین است) ظاهر پوست و مو را بهبود می بخشد. در یک مطالعه مشخص شد ، شرکت کنندگانی که 10 گرم کلاژن مصرف کرده اند ، سطح کلاژن پوست را به طور قابل توجهی متراکم تر از یک گروه دارونما قرار می دهند و مطالعات دیگر ارتباط بین مصرف کلاژن و ضخامت مو و رشد را نشان داده اند.

ژلاتین به ویژه به دلیل داشتن موهای زائد و پوست ، و همچنین از مزایای ناخن آن کمتر شناخته شده است.

بیوتین چیست؟
بیوتین یک ویتامین است (در غیر این صورت به عنوان ویتامین B7 شناخته می شود) ، محلول در آب است و بیشتر به دلیل اهمیت آن در دوران بارداری و شیردهی شناخته می شود. واقعیت سرگرم کننده: بیوتین به کلمات آلمانی Haar and Haut به عنوان ویتامین H شناخته می شد و به معنی مو و پوست است.

گذشته از فایده مو ، ناخن و پوست ، به سوخت و ساز درشت مغذی ، مقادیر متعادل قند خون نیز کمک می کند و برای بارداری سالم و شیردهی بسیار مهم است.

بیوتین و پوست سالم و ناخن ها
مطالعات نشان می دهد که بیوتین می تواند به ناخن های شکننده کمک کند ، یعنی زمانی که ناخن ها خشک هستند و به راحتی می شکنند. به نظر می رسد بیوتین ناخن ها را به راحتی از بین نبرد ، اگرچه مطالعات بیشتری لازم است.

تحقیقات اولیه همچنین نشان می دهد که بیوتین برای رشد مو اهمیت دارد و کمبود بیوتین (که نسبتاً نادر است) می تواند باعث ریزش مو شود.

در مورد کمبود ، مطالعات نشان می دهد که کمبود بیوتین در واقع می تواند باعث پوستی پوستی ، پوستی قرمز شود ، به همراه درماتیت سبورئیک (AKA ، درپوش گهواره).

Biton در مقابل ژلاتین
ما لزوماً در اینجا با یک یا وضعیت صحبت نمی کنیم ، اما (مثل همیشه) مهم است که قبل از انتخاب مکمل ها با پزشک یا متخصص مراقبت های بهداشتی خود مشورت کنید. بیوتین و کلاژن هر دو مزایای منحصر به فرد (و مشابه) خود را دارند و می توانند مکمل یکدیگر باشند. بهترین راه برای بدست آوردن کلاژن ، ریختن منظم روی مایع استخوانی خانگی است ، اما مکمل ها نیز می توانند انتخاب خوبی باشند.

در اینجا از انتخاب محصولات بیوتین و ژلاتین برای حمایت از پوست ، مو و ناخن سالم در اینجا دیدن کنید. بهترین منابع غذایی بیوتین شامل گوشت ارگان (مانند جگر) ، لبنیات و زرده تخم مرغ است. در صورت تهیه آبگوشت خود ، در صورت امکان از استخوان های مرتع پرورش یافته و حیوانات تغذیه شده با علف استفاده کنید.

مرجع:ثانیکالا